Elke school heeft zijn eigen visie. Wij gingen met het team in overleg om te kijken waar we voor willen staan als school. Wat vinden wij belangrijk, waar streven we naar, wat willen we meegeven met onze kinderen.

Op onze school staat ieder kind centraal. We willen kinderen mee begeleiden tot competente, zelfbewuste en zelfstandige jongeren met een kritische en open kijk op de wereld. We streven naar de totale ontwikkeling van elk kind.

Volgende pijlers vinden wij hierbij belangrijk:

Welbevinden/positieve ingesteldheid: We willen ervoor zorgen dat alle kinderen zich goed voelen.
Dit is de basis om tot ontwikkeling te komen.

Kwaliteitsvolle opvoeding: We willen inzetten op de totale ontwikkeling van het kind (hoofd, hart
en handen) en zo een kwaliteitsvolle opvoeding bieden.

Stap voor stap ontwikkelen We willen het kind uitdagen om telkens de volgende stap te zetten
binnen zijn ontwikkeling, rekening houdend met zijn/haar talenten.

Leefstof versus leerstof: We willen leefstof en leerstof met elkaar verbinden zodat de kinderen
de Wereld om zich heen begrijpen en vaardigheden ontwikkelen om te gebruiken in hun leven.

Verbondenheid: We willen in verbondenheid leren van en met elkaar. We streven naar een school
waar iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt.

Respect: We willen respect voor iedereen, door iedereen en voor alles.

Uniek vertrouwen: We willen bouwen aan een klimaat van vertrouwen tussen de verschillende partners (kinderen, leerkrachten, beleid, externen en de ouders), door te werken aan open communicatie en een goede samenwerking.

Katholiek geïnspireerde dialoogschool: We zijn een katholiek geïnspireerde dialoogschool waar er plaats is voor katholieke tradities en waarden en waar er interesse is naar andere culturen.

Een warme school: We zijn trots op ons team. De hechte en warme sfeer binnen het team heeft een positieve invloed op de totale werking van de school.